Marketing rekomendacji

Marketing rekomendacji

– jest to, najprościej mówiąc, wykorzystanie do celów marketingowych faktu, że ludzie polecają swoim znajomym i bliskim filmy, lekarzy, potrawy w restauracji oraz inne produkty i usługodawców. Działania marketingu rekomendacji mają na celu inicjowanie, podtrzymywanie i obserwację fali pozytywnych opinii o marce. Zapoczątkowanie fali rekomendacji danej marki polega na tym, aby odpowiednio wybranej grupie konsumentów dostarczyć wiarygodny materiał budujący wizerunek marki lub świadomość na jej temat. Najczęściej wybrani konsumenci mogą sami wypróbować dany produkt lub usługę. Często też otrzymują próbki dla znajomych. Każdy, kto przetestuje produkt, jest zachęcany do możliwie spontanicznego szerzenia swojego zdania o nim. Dzięki temu coraz więcej osób dowiaduje się o marce lub produkcie.

Marketing rekomendacji korzysta również z Internetu. Na przykład wiele blogerek i blogerów uczestniczy w tego typu kampaniach. W ramach kampanii publikują swoje wrażenia na temat produktów (pasujących do tematyki bloga).

Zaletą marketingu rekomendacji jest wysoka wiarygodność przekazywanych treści, a co za tym idzie, wysoka skuteczność działania. Dobrze przygotowana i pokierowana kampania zapewnia duży zasięg, a ponadto kontrolę nad wynikami i cenne opinie zwrotne.

‹ Wróć do działu Słowniczek